POZOR: Děti sledující reklamní nabídky na nejrůznější dobroty jsou častěji při těle

28. Srpna 2018
Každé sedmé dítě je obézní. Je nejvyšší čas zakročit!
Zdroj instagram
Napadlo vás někdy, že spojitost reklamy na jídlo a obezity existuje? Australští vědci v tom mají naprosto jasno. Dočkáme se varovného upozornění před takovými spoty?

Dětská obezita je velmi rozebírané a často skloňované téma. Ne náhodou tak vědci své pozorování zaměřují právě na ty nejmladší. Vždyť každé sedmé dítě trpí nadváhou, což mu do budoucna může způsobovat velké problémy.

Dětí s obezitou stále přibývá.
instagram

Na co tedy přišli Australané? Jejich studie tvrdí, že právě reklamy na jídlo u dětí zvyšují příjem denních kalorií. Studie probíhala na univerzitě v Sydney či Liverpoolu. Pozorování absolvovalo 160 dětí na prázdninovém táboře.

A výsledek? Ten byl doslova šokující:

Děti sledující reklamy na fastfoody spořádaly za den průměrně o 50 procent kalorií více než ty děti, které je neviděly. Navíc děti, které už nadváhou trpí a koukaly před jídlem na reklamy s jídlem, spořádaly dokonce o 100 procent kalorií více.

Dávejte pozor na to, jaké reklamy vaše dít sleduje.
instagram

Světová zdravotnická organice by ráda viděla zákaz na reklamy s vysokokalorickými či přesolenými potravinami, dále pak na reklamu cílenou na děti, která ukazuje nezdravé produkty.

Toho se ovšem zřejmě ještě nějaký ten pátek nedočkáme. Nezbývá nám tedy nic jiného než své děti chránit a ukazovat jim správné návyky a vést je ke zdravému životnímu stylu.

(kri)

Témata: jídlo , reklama , děti , obezita

Diskuze

reklama