10 potravin, které by nemělo dítě do jednoho roku jíst

12. Prosince 2017
Do jednoho roku věku dítěte byste si měli dát velký pozor na to, co miminku dáte k jídlu. Jsou totiž potraviny, které mu mohou uškodit více, než si myslíte. Jakým se vyhnout velkým obloukem?

Děti do jednoho roku jsou tak zvědavé, že nejen musí všechno osahat, všude být a všechno vyzkoušet, ale co hlavně chtějí, je vzít všechno do pusy. Jídlo je pro ně priorita číslo jedna a chtěli by si smlsnout na všem, co vidí u nás.

Samozřejmě se nevyhýbejte různým ochutnávkám, ale na tyto potraviny si dejte velký pozor:

  • 1. Kravské mléko

Nenahrazujte kojenecké nebo mateřské mléko tímto živočišným produktem. Pro kojence je tento typ mléka těžce stravitelný, tak se mu vyvarujte. Ale jogurtům se na druhou stranu nevyhýbejte.

  • 2. Tvrdé a lepkavé jídlo

Vyvarujte se u dětí, aby zkoušely různé tvrdé bonbóny nebo žvýkačky či gumové medvídky. Sice je to určitě láká, ale ony je v tomto věku ještě neumí rozkousat. Mohly by se začít dusit.

  • 3. Velké kusy ovoce a zeleniny

Jako u předešlého bodu i zde může dojít k dušení. Takže dítěti určitě nedávejte velké kusy mrkve nebo kuličky hroznového vína.

  • 4. Celé ořechy

Nejde jen o různé alergie, které mohou u miminek vypuknout, když snědí nějaký druh ořechu. Ale především jde zase o velké nebezpečí udušení. Velké riziko představují u dětí až do čtyř let. Radši jim třeba do jogurtu přimíchejte arašídové máslo.

Musíte dávat pozor na to, co vaše miminko vezme do pusy.
Instagram

  • 5. Med

Tento druh jídla může obsahovat bakterie, které mohou vést až k otravě. Nejčastěji se tento zdravotní problém vyskytuje právě u dětí mladších jednoho roku. Jejich organismus si s bakteriemi neumí poradit.

  • 6. Nápoje obsahující cukr a kofein

Děti milují sladké, ale neučte je hned pít sladké nápoje. A k tomu jim ještě mohou ublížit. Cukr může způsobovat hyperaktivitu, a to děti jsou samy o sebe dosti energické. Cukr obsažený v ovoci je pro ně daleko přínosnější.

  • 7. Přemíra ovocných šťáv

Můžete si u toho klepat na čelo. Přeci jen jsou čerstvé ovocné šťávy zdravé. Jenže u nich si musíte hlídat množství, abyste jimi dětem neublížili. Nikdy nepřekračujte dávku 120 ml.

I ovoce a zelenina mají své určitě množství.
Instagram

  • 8. Nepasterizované sýry

Můžete svému deťátku způsobit otravu jídlem. Ve většině obchodů jsou sice sýry pasterizované, ale radši zkontrolujte etiketu.

  • 9. Mořské plody

Vyhněte se hlavně krevetám, humrům, krabům či mušlím. Obsahují těžké kovy a mohou způsobovat alergické reakce.

  • 10. Některé mořské ryby

Například mečoun, žralok nebo královská makrela. Obsahují vysoký obsah rtuti.

(luc)

Diskuze

reklama