Dejte cukru sbohem: Tyhle 4 věci vám v tom pomohou

4. Října 2018
Zabiják jménem cukr. Vynechte ho!
Zdroj pinterest
Bojujete s váhou? Věděli jste, že za den si průměrný člověk osladí život až třiadvaceti lžičkami cukru? Je obsažen i v potravinách, ve kterých byste ho vůbec nečekali. Jak proti němu bojovat? Dodržujte tyto 4 věci.

Chuť na sladké čas od času přepadne každého z nás. Naštěstí žijeme v době, kdy jsou známy škodlivé účinky nezdravého jídla a kdy se velká část z nás snaží žít zdravě. Denní příjem cukrů by podle odborníků neměl přesáhnout 10 procent všech přijatých kalorií. To je ovšem dost složité dodržet, když se cukr objevuje téměř ve všem. Jak proti tomuto zabijákovi bojovat?

  • 1. Vynechte ty největší záškodníky

Velké množství cukru lze snadno vyřadit. Za dva hlavní viníky lze považovat sladké nápoje (ovocné nápoje, oslazené čaje, oslazené kávy, energetické nápoje) a dezerty (buchty, koláče, pečivo, sušenky, bonbóny).

Na koláčky zapomeňte.
pinterest

  • 2. Když kafe, tak černé

Velké množství cukru lidé zkonzumují v kávových pauzách. Kávu si i nadále dopřávejte, ale tu černou. Bude trvat pouze týden, než si vaše chuťové pohárky na novou chuť zvyknou. Pokud vám to ze začátku bez cukru nepůjde, místo tří lžiček si dejte jen jednu a postupně množství ještě snižujte. Místo cukru můžete do kávy přidat skořici či muškátový oříšek.

Vsaďte na černou kávu.
pinterest

  • 3. Když už sladce, tak zdravě

Pokud máte opravdu nutkání potěšit své chuťové buňky něčím sladkým, vsaďte na zdravé potraviny. Co třeba zralý banán, ananas, mandlové mléko? To jsou potraviny, které vám chuť na sladké pomohou zahnat celkem spolehlivě.

Když už sladce tak jen zdrvě!
pinterest

  • 4. Pozor na skryté škůdce

Pozor na přírodní sladidla: med a agáve. Je sice pravda, že jsou zdravější než obyčejný stolní cukr, ale jejich dennodenní užívání není rozhodně vhodné. Na lžičku těchto přírodních sladidel připadá stejný počet kalorií jako při použití klasického cukru. Navíc tato sladidla neobsahují žádnou výživovou hodnotu a jedná se o tzv. prázdné kalorie.

Pozor na přírodní sladidla. Ani med není ideální volbou.
pinterest

(kri)

Témata: cukr , zdraví , jídlo , dieta , linie

Diskuze

reklama