Svačiny pro školáky: Na co se zaměřit, aby dítě nestrádalo?

28. Listopadu 2017
Nebojte, jídlo není žádná alchymie.
Zdroj Instagram
S každou novou etapou vývoje vašeho děťátka se musíte i vy poprat, jak nejlépe umíte. Jako by nestačilo, že to nedávno bylo miminko, a teď už je z něj školák. Ale ještě k tomu vám vrtá v hlavě, na co se vlastně zaměřit při přípravě svačiny.

Ze všech stran se na vás valí, jak je jídlo pro vývoj dítěte důležité, a vy se bojíte, že v tom zklamete a něco pokazíte. Že svému potomkovi nezajistíte ty správné vitamíny, aby byl zdravý dobře prospíval. Tak dost bylo paniky a teď si přečtěte, na co si dát pozor. Uleví se vám.

1. Dostatek tekutin

Připravte svému školákovi láhev s neslazenou a nesycenou tekutinou, nejlépe čistou vodou.

2. Vhodné tuky

Měli byste do jídelníčku malého školáka určitě zařadit potraviny, které jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny. Nevíte, co to znamená? Jsou to třeba vlašské ořechy, dýňová semínka, avokádo. Ani máslu se nemusíte vyhýbat, jak jste si mysleli.  Je to přirozená potravina, která obsahuje i důležitý vitamín D.

3. Luštěniny

Nezapomínejte ani na tuto složku potravy. Sice si možná říkáte, že dosti nadýmá a nechcete, aby vaše dítě ve škole „ucházelo“, ale je to velmi důležitá část stravy. Vhodná je například červená čočka, cizrna, různé druhy fazolí. Můžete z nich udělat různé pomazánky či saláty.

4. Ovoce a zelenina

Už odmala každému z nás vtloukají do hlavy, jak je tato složka potravy důležité. A nic se na tom nemění ani poté, co jsme vyrostli. Větší konzumace zeleniny, čerstvé i tepelně upravené skvěle doplní vitamíny, vlákninu, minerální látky a enzymy. U velkého množství ovoce si ale dejte pozor na cukr.

5. Sacharidy

Do jídelníčku malého školáka zařaďte například celozrnnou rýži, oves, proso, pohanku či kořenovou zeleninu.

(luc)

 

Diskuze

reklama