Bojíte se sportu krátce po porodu? Poradíme vám a kila půjdou dolů!

Nedávno jste porodila vytoužené děťátko a doufala jste, že většinu přebytečných kilogramů necháte v porodnici, ale realita je jiná? Ani kojením nejde váha dolů, jak vám tvrdily kamarádky? Není proč zoufat.

Nezáleží na tom, jestli jste před otěhotněním byla sportovní maniak, nebo spíše lenivější typ (případně sexy intelektuálka) – to jest právě typ ženy, jenž raději doma usedl s románem Jméno růže či impaktovaným časopisem na gauč, než by se někde potil. Po narození miminka většina novopečených maminek začíná na stejné startovací čáře. Vaše tělo jenom potřebuje jistou chvíli na regeneraci, aby se po porodu vzamatovalo, dalo do kupy a pak se mohlo „soustředit“ na redukci přebytečné váhy – ve vašich očích příšerné obezity.

Vycházejme tudíž z toho, že i když některé z nás tvrdě dřely i v očekávání, tak tělo se po takovém zásahu, jakým je porod, dostane v kondici na úplný začátek. Pro každou z nás je tedy těžké začít se potom znovu hýbat vrcholové sportovkyně nevyjímaje. Jak na to?

1. Nebojte se zapojit do skupinových lekcí

Kde z vás dostanou maximum a přitom vědí, jak na novopečené maminky? Jde o různé sportovní aktivity, kde jsou přítomny výlučně ženy s malými miminky. Zkušení lektoři vědí, na jaké partie se zaměřit, navíc mají dostatek empatie a trpělivosti, když vám cokoli nepůjde. Rádi vám vše znovu a znovu vysvětlí. A ještě k tomu si tam se ženami popovídáte o ratolestech a starostech, které zrovna řešíte. Najdete se nové kamarádky. Stačí se podívat na internet.

2. Nemá vám kdo hlídat miminko?

Když se vrátíme k bodu číslo jedna, nikomu nevadí, že si sebou své dítě vezmete. Nikoho nepohorší, když tam budete kojit, nikomu nebude vadit, když zrovna bude dítko plakat; všechny ženy vás budou cele chápat. A ještě se společně budete hecovat k lepším výkonům nejen doma s dětmi, ale hlavně na cvičišti.

3. Kdy začít sportovat?

Doktoři radí, že nejlépe je začít až po šestinedělí s předpokladem toho, že se všechno zahojilo tak, jak mělo. Některé maminky ale pomalu začínají už pár dní po porodu. Samozřejmě neberou posilovnu útokem, nic se nemá uspěchat. Ale nevěřili byste, jaké blahodárné účinky na tělo má pouhopouhá chůze s kočárkem.

4. Cvičení doma

Jestli jste svůj stud nepřekonala a prostě nikam mezi jiné maminky jít nechcete, dobře, nutit vás nikdo nemůže. Ale existuje spousty cviků, do kterých můžete zapojit i svoji ratolest, respektive cvičit společně s ní. Stačí si je vyhledat na YouTube. Tak hurá do boje!

(luc)

 

Diskuze

reklama