Bojíte se začít cvičit po porodu? Lektorka Adéla vám poradí, jak na to

Těhotenství a porod s vaším tělem zamávají tak, že si občas říkáte, že tahle postava přeci nemůže být vaše. S nabranými kily sebevědomí klesá, propadáte chmurným myšlenkám. Ale z těchto smutných dní vás dostane sport. Nebojte se toho, lektorka kurzů fitMAMI Adéla Pecháčková vám poradí, jak správně na to.

Je jasné, že nebudete mít hned po porodu sílu začít běhat, zvedat činky, posilovat povadlé břicho. Hlavně byste měla dodržet šestinedělí. Ale pak už můžete pomalu pošilhávat po sportu, který by se dal dělat i s vaším novopečeným děťátkem. Máme pro vás cvičící lekce, u kterých neplatí výmluvy typu „nemám hlídání“. Vezměte prcka s sebou a dejte si pořádně do těla, jak radí lektorka Adéla Pecháčková.

Jak jsi se k cvičení FitMami dostala?

O programu fitMAMI mi řekla kamarádka. Zkusila jsem dvě lekce a koncept mě tak nadchl, že jsem se sama vyškolila lektorkou. 

Co tě na něm tak nadchlo?

Především to, že i když si chci zacvičit, nemusím řešit hlídání. Dostanu se do kolektivu stejně naladěných maminek a jsem na vzduchu. Zkrátka ideál.

Cvičila jsi už předtím, než jsi se stala instruktorkou?

Sportuji celý život. Dělala jsem gymnastiku, dlouhou dobu jsem závodně tancovala, mojí závislostí je běh a teď i fitMAMI.

Dá se cvičení na tvých lekcí zvládat i s hodně malým dítětem?

Určitě. Samozřejmě záleží na konkrétním dítěti, ale z 95 procent maminky cvičení zvládají s naprostým klidem. Není problém během lekce miminko nakojit či přebalit, starší děti se většinou zabaví na odrážedlech, a když je nejhůř,  zařadíme "Kolo, kolo mlýnský".

Adéla z každého dostane maximum.
Facebook.com

Pro jaké maminky je cvičení zaměřené?

Pro všechny. Jedinou podmínkou je, aby byla maminka po šestinedělí. 

Je to i pro takové, co nikdy před těhotenstvím necvičily?

Určitě ano, i když například moje hodiny patří mezi ty náročnější. Nicméně se snažím cviky různě modifikovat, aby si přišly na své jak pokročilé ženy, tak začátečníci.  

Cvičí se za každého počasí.
Facebook.com

O jakou formu cvičení se vlastně jedná?

Jde o intervalový trénink. Střídáme kardio části s posilováním, každá lekce je trochu jiná – záleží samozřejmě na počasí – v zimě se víc běhá a v létě zase více cvičíme na místě. 

Co k tomu ženy potřebují?

Dobré boty, nějakou podložku (deku/karimatku) a pití.  

Cvičení se nemusíte bát, zvládne ho opravdu každá.
Facebook.com

Mají se maminky bát, že nebudou stíhat?

Obavy určitě nejsou na místě, jak jsem již zmiňovala výše, jednotlivé lekce se snažím stavět tak, aby to vyhovovalo co nejširšímu spektru maminek. A kdyby někdo náhodou daný cvik nezvládl, odpočine si a poté se opět připojí. Na hodinách vládne pohodová, přátelská atmosféra. Určitě není mým cílem někoho "odrovnat".

Dá se jít na hodinu i se zlobivějším/akčnějším dítětem?

Děti většinou cvičení baví a právě ty akční se nás snaží napodobovat a do hodin se zapojují. A mezi námi – zlobí všechny děti. Některé víc a některé míň. Ale to k tomu prostě patří. A určitě je lepší jít s akčním dítětem do parku, než s ním být doma .

Co byste maminkám, co jsou po porodu a bojí se začít sportovat, poradila? Myslím teď, co se postavy týče.

Aby se nestresovaly, poslouchaly svoje tělo a do ničeho se netlačily. Je nesmysl, aby někdo v druhém týdnu po porodu lámal rekordy. Na druhou stranu není třeba mít přehnané obavy. Například různá dýchací cvičení je možno provádět ihned po porodu.

Za jak dlouho se maminkám, které chodí pravidelně, vytvaruje znatelně postava?

Tohle je individuální. Ono totiž nestačí jen pravidelně cvičit, chce to i upravit stravu, jíst pravidelně a k tomu dostatečně spát, aby mohlo tělo regenerovat. Což je speciálně u maminek značně nereálné.

Jestli vás to přesvědčilo o tom, že je čas začít sportovat, tak se určitě nebojte oslovit Adélu i přes Facebook. Ráda vám poradí a můžete přijít vyzkoušet její lekci. První je zdarma, takže když vám cvičení nesedne, neutratíte ani korunu. Ale věřte tomu, že tento typ vás i prcka opravdu nadchne – www.facebook.com/fitmamiPraha6

(luc)

 

Diskuze

reklama